Bliv frivillig til Nordisk lejr 2019

29. september 2017

Elsker du planlægning, har du sans for detaljerne, er du ikke bange for at tage et ansvar, er du god til at samarbejde, holde humøret højt selvom du er presset? Så kom og vær med til at få lavet en uforglemmelig Nordisk lejr 2019.

Nordisk lejr 2019 afholdes på Bornholm i uge 30, og der forventes ca. 1.200 deltagere i alderen 14-25 år.

Nordisk Lejr er en lejr, der bliver afholdt hvert andet år på skift blandt de nordiske lande. Der er mange forskellige aktiviteter hen over ugen som musik, underholdning og en masse konkurrencer landene imellem. Der bliver skabt nye fællesskaber og venskaber.

Som frivillig er du med til at gøre en kæmpe forskel for unge mennesker, og du får samtidig oplevelser og erfaring, der kan bruges resten af livet både privat og arbejdsmæssigt.

Alle kan blive frivillig

Melder du dig som frivillige nu, bliver du en del af et af udvalgene. Det kræver, at du kan afsætte tid til ca. seks møder om året, samt ugen før og under afholdelsen af Nordisk lejr. Det er IKKE et must, at du er medlem af 4H (men bliver det). Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arrangere større arrangementer fx dyrskuer, festivaler, 4H-lejre, koncerter eller andre events. 

Vi har brug for hjælp i de fire udvalg, teknik, aktiviteter og underholdning, pladsen og lejrkontor. Her beskrivelse af de fire udvalg:

Teknik

Her skal du være med til at opbygge hjemmesiden, WiFi, betalingsmuligheder, opladermuligheder, scenen, lyd og lys. Det er en fordel, hvis du har erfaring med opbygning af hjemmesider, datasikkerhed og kan sætte dig i brugerens sted. I forbindelse med scene, lyd og lys vil det være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med disse områder, har flair for detaljerne og kan bevare overblikket i travle situationer.

Aktiviteter og underholdning

Det vil være et plus, hvis du kan tænke kreativt, da du skal være med til at planlægge ugens aktiviteter, udflugter og underholdning. Samtidig er det en fordel, hvis det falder dig let at koordinere aktiviteterne og bevare det store overblik, da der er mange ”ender der skal mødes”, så det bliver let og overskueligt for deltagerne at være på Nordisk lejr. Dernæst vil du være med til at have ansvaret for indkøb til de forskellige aktiviteter.

Pladsen

I pladsudvalget vil du være med til at have ansvaret for indretningen af pladsen – alt fra toiletvogne, overnatningsområdet, miljøtorvet, kontakt til diverse myndigheder, bestilling af udstyr og grej. Derfor vil det være en fordel, hvis du er god til at planlægge, evt. erfaring fra lignende events, ikke bange for at tage fat og tør træffe beslutninger.

Lejrkontor

I dette udvalg vil du være med til at have ansvaret for lejrkontoret, kontakten til de frivillige og deltagerne, koordineringen af deltagertilmelding, opbygge lejrkontoret, bestille diverse udstyr til de frivillige og deltagerne. Det vil være en fordel, hvis du er god til at bevare overblikket, er imødekommende og positiv, god til at ”slukke ildebrænde” og ikke mindst elsker at snakke med mange mennesker.

Udvalgene vil blive nedsat d. 1/11 2017. Derfor vil vi gerne høre fra DIG senest d. 27. oktober 2017.

Send dine kontaktoplysninger og et lille skriv om, hvorfor du gerne vil være med til planlægningen og afholdelsen af Nordisk lejr 2019 til:

Teknik: rene@4h.dk
Aktiviteter og underholdning: frederik@4h.dk
Pladsen: nicolai@4h.dk
Lejrkontor: maiken@4h.dk

Har du yderligere spørgsmål, kommentarer eller andet, er du velkommen til at kontakte Anne Astrup, aani@seges.dk

Læs også: Nordisk lejr 2019 til Bornholm

 

Annoncer